Omien tietojen hallinnointi – apua

Omia tietoja hallinnoidaan käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla.

  1. Miten saan itselleni tai lapselleni/lapseni puolesta käyttäjätunnuksen ja salasanan?

Ennenkuin voit tallettaa itsellesi käyttäjätunnusta tai salasanaa, tarvitset tätä toimintoa varten erillisen koodin. Saat tarvittavan koodin lähettämällä pyynnön rekisteri.soittokunta@tume.fi -osoitteeseen. Koodi toimitetaan siihen osoitteeseen, joka on kirjattu oppilaalle sähköpostiosoitteeksi. Huom! tämä toimenpide tarvitsee tehdä vain kerran.

    2. Sain pyytämäni henkilökohtaisen koodin

Kun sinulla on koodi, syötä saamasi koodi alla olevaan kenttään, järjestelmä lähettää sinulle sähköpostissa linkin, jota klikkaamalla saat omat tietosi näkyviin. Myös tämä toimenpide tehdään vain kerran.

Syötä saamasi koodi alla olevaan kenttään

   3. Pääsin saamani linkin avulla sivulle, jossa näen omat tai lapseni oppilastiedot

Tarkista lomakkeelta omat /lapsesi tiedot ja tarvittaessa päivitä ne ao. kenttiin. Jatkoilmoittautumista varten tärkeimmät ajantasaiset tiedot ovat:

  • nimi ja yhteystiedot (osoite, puhelinnumero ja sähköposti)
  • Jatkaminen (Jatkan /En jatka)
  • Merkitse rasti kohtaan “Olen lukenut selosteen henkilötietojen käsittelystä ja annan suostumukseni tietojeni tallettamiseen”
  • Muista täyttää tiedot käyttäjätunnus ja salasana -kenttiin, jos ne ovat tyhjinä.
  • Klikkaa lopuksi ‘Talleta’ -painiketta

Kun olet kertaalleen tallettanut käyttäjätunnuksesi ja salasanasi, pääset jatkossa asioimaan omia tietojasi niiden avulla.